Udbetaling af støtte
Evalueringsskema til udbetaling af støtte
Før du kan få udbetalt støtte fra Bydelspuljen, skal dit projekt overholde følgende.
Formalia
- Projektet må ikke være påbegyndt før ansøgningen behandles på et Lokaludvalgsmøde og du skal overholde projektets regnskabsfrister.
- Al støtte tildeles som underskudsgaranti – det betyder, at du først får midlerne udbetalt, når projektet er afsluttet, og der er aflagt et regnskab uden overskud.
- Arrangementer eller aktiviteter, der opnår støtte, skal nævne Amager Vest Lokaludvalg i ansøgers PR-materiale for aktiviteten – sidstnævnte skal gøres bredt i bydelen.
- Det er en forudsætning for støtte, at ansøgerne oplyser bredt om arrangementet og ikke kun i lukkede fora eller alene til arrangørernes medlemskreds.
- Aktiviteten skal foregå i det år, som det er beskrevet i ansøgningen.
Udbetaling af penge
- Støtten gives som en underskudsgaranti, og du skal derfor selv lægge ud for dine udgifter. Det er dog muligt, efter aftale med sekretariatet, at få udbetalt 50% af beløbet på forskud.
- I tilsagnsbrevet informerer vi om regnskabsfristen og øvrige krav for udbetaling af støtten.
- Regnskabet skal stilles op overfor det budget, du sendte sammen med din ansøgning med en budget-kolonne og en kolonne over projektets faktisk udgifter.
- Udbetaling af støtte forudsætter at der er en aktiv NemKonto tilknyttet cvr/cpr-nummeret.
- Når vi har godkendt dit regnskab, udbetaler vi pengene til din NemKonto. Du skal derfor oplyse sekretariatet dit/jeres CVR-nummer eller telefonisk meddele eventuelt CPR-nummer.
Stikprøvekontrol
- Husk at gemme dine kvitteringer i op til 12 måneder efter indsendt regnskab.
- Lokaludvalget foretager løbende stikprøvekontrol af de indsendte regnskaber.
- Du skal kunne dokumentere alle de udlæg, som skal dækkes af lokaludvalget. Såfremt du har fået udbetalt midler, men ikke kan dokumentere, at de er blevet brugt som beskrevet i projektet, kan vi kræve, at midlerne tilbagebetales.